Hoe kunnen wij u helpen?

Heeft u na 3 maanden nog geen contract met één van de providers die diensten op glasvezel aanbiedt afgesloten. Dan ontvangt u nog een extra factuur van €250,- incl. BTW. Waarom?

De 250 euro bijdrage is ontstaan in het verleden. Bij de verglazing van de eerste gebieden waren er slechts enkele aanbieders op het glasvezelnetwerk (geen Ziggo en KPN). Om bewoners toch de mogelijkheid te geven een glasvezelaansluiting te nemen zonder de verplichting om een dienst af te nemen, is een bijdrage gevraagd van 250 euro. Klanten die geen aansluiting namen konden naderhand nog een aansluiting nemen tegen een hogere vergoeding van 450 euro. In de loop van de tijd zijn Ziggo en KPN als providers op het glasvezelnetwerk beschikbaar gekomen en hebben diverse klanten hun aansluiting actief gemaakt. In fase 3 zien we nu dat inmiddels meer dan 96% van de bewoners een dienst afneemt van een provider via het glasvezelnetwerk en is er op dit moment niemand meer die een aansluiting aanvraagt en geen dienst afneemt via het glasvezelnetwerk.


Ook voor fase4a geldt een extra vergoeding als men wel een aansluiting neemt maar binnen 3 maanden nog geen diensten afneemt van een van de providers. Men ontvangt dan een extra factuur van €250,- incl. BTW. Om iedereen hetzelfde te behandelen is deze bijdrage van 250 euro toch opgenomen.

Terug naar overzicht

Postcode Check

Vul hieronder uw gegevens in en doe direct een postcode check: